Akrobatyka | Badminton | Bajeczne tańce | Balet | Ceramika|Lekkoatletyka | Koszykówka | Mini Art |Plastyka | Szachy | Terapia pedagogiczna | Tenis ziemny | Videoclip Dance – Taniec nowoczesny
Akrobatyka
Danuta Fidusiewicz – (klasy 2-6) Absolwentka AWF – Józefa Piłsudskiego w Warszawie, trener kl. I w gimnastyce sportowej. Reprezentantka i Mistrzyni Polski w gimnastyce sportowej.
Olimpijka, uczestniczka Igrzysk Olimpijskich w Monachium. Współpracuje z Teatrem Studio Buffo prowadząc od 28 lat Studio Artystyczne Metro, którego pomysłodawcą i założycielem jest Janusz Józefowicz. ZAJĘCIA Z PASJĄ z akrobatyki w Szkole Podstawowej „Strumienie” prowadzi od 2011 roku.
Aleksandra Skoneczna – (klasy 0-1 i grupa zaawansowana) Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych wydział Teatru Tańca. Jej pasją jest taniec jazzowy a także tworzenie choreografii z elementami gimnastycznymi. Od 8 roku życia trenuje akrobatykę sportową na trampolinie i ścieżce. Wicemistrzyni na Mazowszu w skokach na trampolinie. Jako instruktorka akrobatyki i tańca dzieli się swoją pasją, wiedzą, i umiejętnościami z najmłodszymi jak i trochę starszymi dziećmi. Na zajęciach akrobatycznych skupia się głównie na technice i precyzji, lecz nie zapomina przy tym o dobrej zabawie! W tańcu – kreatywność i owocna współpraca z uczestnikami sprawia jej najwięcej radości.
Zajęcia z akrobatyki to program oparty na metodyce nauczania, zdobytym doświadczeniu i praktyce w tej dziedzinie. To połączenie: ćwiczeń ogólnorozwojowych z elementami akrobatycznymi, gimnastycznymi i formami choreografii ruchowej . Głównym celem zajęć jest harmonijny rozwój ciała i osiągnięcie sprawności fizycznej dziecka. Wszechstronne kształtowanie ciała, to właśnie gimnastyka, z którą rozpoczyna się kontakt w wieku dziecięcym i stanowi fundament sprawności fizycznej. Proponowane zajęcia dostarczą Państwa dziecku liczne korzyści: zwiększą naturalną siłę, gibkość, wytrzymałość, poprawią koordynację ruchową, nauczą pracy w grupie, rywalizacji w przyjaznej, zespołowej atmosferze. Dzieci uczęszczające na zajęcia nauczą się takich elementów jak: stanie na rękach, przewroty w przód i tył, przerzut bokiem i wiele innych. Priorytetem zajęć jest zadbanie o wszechstronny rozwój fizyczny i wychowawczy Państwa dzieci.
Badminton
Robert Wróblewski – Trener, absolwent AWF, od 26 lat nauczyciel i wychowawca. Trener badmintona. Zawodnik akademickich turniejów badmintona. Obecnie aktywny zawodnik. W 2019 roku wicemistrz Polski [40 plus] i mistrz Polski [50 plus] w Mistrzostwach Polski Trenerów BADMINTONA i Nauczycieli , uczestnik szkoleń PZBaD, między innymi u byłego Trenera Kadry Narodowej Korei Kim Young Mana, Jacka Hankiewicza oraz Anthony Clarka.
Współpracujący z Michałem Łogoszem – olimpijczykiem z Sydney, Aten, Pekinu i Londynu, brązowym medalistą mistrzostw Europy w drużynie mieszanej, byłym trener kadry narodowej.
Na zajęciach nauka i doskonalenie elementów technicznych Badmintona, rozwijanie i kształtowanie sprawności fizycznej ukierunkowanej i ogólnej.
Prosimy o przyniesienie rakiety do badmintona.
Balet
Julita Łubińska – Zielińska – (klasy 3-LO) Była tancerka – solistka Teatru Wielkiego. Pracuje z dziećmi i młodzieżą, uczy w szkole baletowej.
Beata Pawlik – Kociałkowska – (klasy 0-1) Absolwentka Szkoły Baletowej. Najmłodsza uczestniczka legendarnego musicalu „Metro”, uczestniczyła w kursach musicalowych na Broadwayu, grała w licznych spektaklach teatrów warszawskich. Na zajęciach dziewczynki poprzez ćwiczenia, układy baletowe oraz różnego rodzaju zabawy muzyczne uczą się gracji, gibkości, precyzji, dyscypliny i koordynacji ruchowej oraz rozwijają się ruchowo, a także muzycznie. Piękny strój oraz nauka zwiewnych i delikatnych kroków baletowych pomaga im przenieść się w bajkowy świat i poczuć jak małe księżniczki.
Zajęcia baletowe (klasy 0-1 balet z elementami gimnastyki artystycznej) pozwalają na poznawanie podstawowych figur i kroków baletowych. Kształtują estetykę ruchu przez wyrabianie płynności, gibkości, elastyczności. Wyrabiają poczucie rytmu i muzykalność. Zajęcia uczą też zwinności, wdzięku, prawidłowej postawy, wpływają na poprawę koncentracji, samodyscyplinę. Celem moich zajęć jest przekazanie dzieciom wartości jakie płyną z obcowania ze sztuką. Uwrażliwienie na piękno, pobudzenie wyobraźni, tworzenie kreatywnych etiud dających upust dziecięcej twórczości. Kroki baletowe są drogą prowadzącą do umiejętności przeżywania i interpretowania muzyki poprzez ruch. Rozciąganie, wyginanie, prostowanie i skakanie – w pakiecie zajęć baletowych.
Ceramika
Agnieszka Kubica – antropolog i ceramik z 11 letnim doświadczeniem w prowadzeniu zajęć plastycznych z dziećmi oraz z uprawnieniami nauczycielskimi do pracy w szkole.
Warsztaty plastyczne rozwijające motorykę ręki, wspierające zdolności manualne i wyobraźnię przestrzenną. Na zajęciach dzieci pracują w glinie ceramicznej i realizują przygotowane przez prowadzącą projekty o coraz większym stopniu trudności. Projekty zazwyczaj odwołują się do obserwacji otaczającej nas rzeczywistości: lepimy zwierzaki, postaci lub przedmioty, które widzimy wokół siebie. Zaczynamy pracę od obserwacji i rozmowy, korzystamy ze zdjęć z natury. Następnie dzieci wykonują zadanie według instrukcji. Przygotowane tematy są dostosowane do rozwoju manualnego dzieci i na tyle proste, że zostawiają miejsce dla indywidualnej ekspresji dziecka. W miarę postępów umiejętności, dzieci są także zachęcane do pracy nad własnymi pomysłami. Elementem zajęć jest nauka dbania o swoje stanowisko pracy i sprzątania po sobie.
Prowadzący zapewnia materiały i narzędzia, oraz przygotowanie miejsca pracy (folie ochronne etc.).
Koszykówka
Agnieszka Fredo – instruktor koszykówki , gier zespołowych i lekkoatletyki oraz wieloletni nauczyciel wychowania fizycznego.
Podczas treningów będziemy doskonalić technikę: podań, dryblingu, rzutów do kosza, a także zapoznawać się z podstawowymi elementami taktycznymi w obronie i w ataku. Poprzez gry i zabawy będziemy uczyć się pracy w grupie, zdrowej rywalizacji i rozwijać umiejętności motoryczne. Treningi ogólnorozwojowe i koordynacyjne będą znakomitą okazja do poprawienia poziomu sprawności a rozgrywane mecze do wykazania zdobytych umiejętności.
Lekkoatletyka
Agnieszka Szopa – Trener sekcji lekkoatletycznej. Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego, posiada uprawnienia instruktorskie z lekkoatlettyki, pływania i fitness. Była zawodniczka sekcji lekkoatletycznej OKS Start Otwock. Od 6 lat jest trenerem w klubie UKS Victoria Józefów prowadząc treningi ogólnorozwojowe dla najmłodszych, początkujących i dzieci starszych.
Klasy 2 oraz 3 – Trening ogólnorozwojowy z elementami treningu lekkoatletycznego. Kształtowanie i rozwijanie zdolności motorycznych siły, szybkości, zwinności, gibkości jak i wytrzymałości. Poznawanie podstaw prawidłowej techniki biegu oraz prawidłowo i technicznie wykonywanych ćwiczeń przy jednocześnie świetnej zabawie w miłej i serdecznej atmosferze.
Klasy 3,4 oraz 5 – Trening lekkoatletyczny. Korekta błędów w technice biegu, zwiększanie wydolności ,poprawa motoryki. Nauczanie poprawnej techniki wykonywania elementów treningu tj. skipy, start niski, start z bloków, bieg przez płotki itp.
Mini Art
Agnieszka Honk – Dąbrowska – mgr sztuki, nauczycielka plastyki z doświadczeniem w pracy zarówno z dziećmi, jak i młodzieżą.
Dzieci we wczesnej edukacji szkolnej mają olbrzymią potrzebę wypowiadania się przez plastykę. Wychodząc naprzeciw tej potrzebie prowadząca proponuje zajęcia, które dadzą przyjemność i radość z własnej aktywności twórczej, a to wszystko aby rozwijała się wrażliwość i estetyka, wyobraźnia, pewność siebie, sprawność manualna.
Zaprosi dzieci do świata sztuki, spotkań z artystami i ich dziełami, które zapisały się na kartach historii sztuki. Będą budzić w sobie wyobraźnię twórcy i eksperymentować z materiałami, kolorem, technikami, a to wszystko dlatego aby umożliwić dziecku odkrywanie sztuki i czerpanie radości z obcowania z nią.
Plastyka
Marcin Strzembosz – grafik i ilustrator książek z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą.
W programie zapoznanie się z różnymi technikami rysunkowymi i malarskimi oraz kompozycjami przestrzennymi. Dziewczynki za pomocą rozmaitych środków uczą się „opowiadać” o emocjach, indywidualnym stosunku do otaczającego nas świata, wrażliwości. Dla młodszych: podstawy rysunku, malowanie, tworzenie makiet przestrzennych, robienie „czegoś z niczego”. W planach zajęć: „Plastyczny miszmasz” , czyli dużo różnorodnych zadań manualnych. Tworzenie makiet przestrzennych i gier planszowych. Robienie książeczki według własnego pomysłu. Nauka rysunku w różnych technikach. Rysowanie i malowanie z natury.
Szachy
Ewa Przeździecka – medalistka Mistrzostw Polski Juniorów, uczestniczka Mistrzostw Świata i Europy. Posiada międzynarodowy tytuł szachowy Woman FIDE Master. Jest instruktorem, sędzią szachowym oraz nadal czynną zawodniczką. Od kilku lat współpracuje z Polskim Związkiem Szachowym na kilku płaszczyznach.
Zajęcia szachowe, dla grup szkolnych prowadzone są w oparciu o autorski program, dostosowany do poziomu i wieku ucznia. Szachy stwarzają dzieciom nieograniczone możliwości wykazania inicjatywy, kształtują wyobraźnię, ćwiczą pamięć, koncentrację, uczą logicznego myślenia, wspomagają rozwój intelektualny i emocjonalny u dziecka. Szachy inspirują, promują wyobraźnię i twórczość. Poza tym gra z rówieśnikami uczy poszanowania przeciwnika, zasad fair play i pozwala na miłe spędzenie czasu wolnego.
Na zajęciach zapewniony jest sprzęt szachowy oraz dodatkowe materiały pomocnicze, np. karty pracy z zadaniami szachowymi do indywidualnego rozwiązania.
Tenis ziemny
Trenerzy prowadzący :
Włodzimierz Szczepański – trener, tenisa II klasy, absolwent AWF kierunki rehabilitacja
i trenerski
Przemysław Jóżwicki – instruktor tenisa, menadżer sportu
Instruktorzy:
Dariusz Zakrzewski – instruktor tenisa
Aneta Marczak – instruktor tenisa, absolwentka AWF
Ewa Józwicka – instruktor sportu
Zapewnienie aktywności i rozwoju fizycznego dla dzieci na najwyższym poziomie, popularyzacja tenisa i objęcie programem podstawowym rekreacyjnym szerokiej ilości dzieci, wyłonienie chętnych do zajęć w grupach sportowych, utworzenie szkolnej ekipy startującej w turniejach tenisowych w odpowiednich grupach wiekowych.
Zajećia na ternie Holiday Inn w halach tenisowych.
Terapia pedagogiczna
Ewa Nowacka – terapeuta pedagogiczny, nauczyciel wspomagający
Usprawnianie funkcji wzrokowych i słuchowych, mnemotechniki, utrwalanie zasad pisowni, ćwiczenia umiejętności szkolnych, wzbogacanie własnego stylu uczenia się.
Agnieszka Nuszkiweicz – terapeuta pedagogiczny
Videoclip Dance – Taniec nowoczesny
Aleksandra Skoneczna – Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych wydział Teatru Tańca. Jej pasją jest taniec jazzowy a także tworzenie choreografii z elementami gimnastycznymi. Od 8 roku życia trenuje akrobatykę sportową na trampolinie i ścieżce. Wicemistrzyni na Mazowszu w skokach na trampolinie. Jako instruktorka akrobatyki i tańca dzieli się swoją pasją, wiedzą, i umiejętnościami z najmłodszymi jak i trochę starszymi dziećmi. Na zajęciach akrobatycznych skupia się głównie na technice i precyzji, lecz nie zapomina przy tym o dobrej zabawie! W tańcu – kreatywność i owocna współpraca z uczestnikami sprawia jej najwięcej radości. W zeszłym roku szkolnym prowadziła w Strumieniach Acrodance.
Videoclip Dance to połączenie kilku technik tanecznych, takich jak hip hop, funky jazz, show dance, freestyle, elementy gimnastyczne. Zajęcia mają na celu przede wszystkim „roztańczyć” młodzież . Technika zaś dostosowana jest do ich możliwości i preferencji (ruchowych i muzycznych,) doskonalona w miarę upływu czasu. Ćwiczymy kroki, elementy i pozycje różnych stylów tanecznych, które w większości wykorzystujemy w układzie końcowym. Zajęcia pozwolą w pozytywny sposób pozbyć się nadmiaru energii czy zgromadzonego stresu, a następnie “naładować baterie”, nabrać pewności siebie a może wyzbyć niepotrzebnych kompleksów .
J. Hiszpański
Centrum Języka Francuskiego i Hiszpańskiego SALUT HOLA zaprasza serdecznie wszystkie dzieci z klas 0-3 hiszpańskiego w Szkole Strumienie.
Specjalizują się w nauczaniu języka hiszpańskiego a lektorzy to wybrani i wybitni specjaliści od nauczania dzieci.
W klasach 0-3 pracują autorską metodą www.colorincolorado.pl (język hiszpański).
Uczą:
– naturalnie czyli budując wypowiedzi z przydatnych komunikacyjnie struktur i zdań
– ludycznie czyli opierając całe zajęcia na metodycznie przemyślanej ale atrakcyjnej dla dzieci zabawie (gry ruchowe, planszowe, karty pracy, zeszyt ćwiczeń, historyjki obrazkowe, piosenki budujące kontekst i dające okazję do uczenia, utrwalania oraz użycia w kontekście poznawanych wyrażeń i struktur
– intensywnie : zanurzając dzieci w języku i mówimy hiszpańsku od pierwszych zajęć !
– spiralnie : systematycznie wracają do tego, co zostało wcześniej wprowadzone jednocześnie dorzucając nowe treści
– przyjaźnie : uczą dzieci jak nie bać się obcego języka, że błąd to nasz sprzymierzeniec i że nie trzeba wszystkiego rozumieć, by radzić sobie w języku obcym.
Wprowadzenie do programowania
Łukasz Stasiak – Od lat związany naukowo i zawodowo z branżą innowacji oraz nowych technologii (IT) w Polsce i zagranicą. Pracował m.in. nad systemami rozpoznawania tożsamości oraz pojazdami autonomicznymi. Posiada tytuł doktora inżyniera informatyki oraz wieloletnie doświadczenie w nauczaniu dzieci i dorosłych. Prywatnie tata czwórki dzieci i miłośnik rowerowych wypraw po lesie. Prowadząc zajęcia z programowania chce dzielić się swoją pasją do nowych technologii, która oznacza dla niego niemal nieskończone możliwości oraz piękno twórczego korzystania z nich.
Dzisiaj trudno wyobrazić sobie życie bez internetu, komputerów i smartfonów. Nasze dzieci właściwie nie znają już innego świata. Z jednej strony mamy obawy czy media cyfrowe nie zdominują ich życia, z drugiej chcielibyśmy dać im biegłość w posługiwaniu się narzędziami przyszłości. Jak rozwiązać ten dylemat? Rozwińmy naturalny entuzjazm dzieci do korzystania z rozrywki na komputerach i tabletach w coś bardziej konstruktywnego i twórczego. W kompetencje przyszłości. Kompetencje przyszłości to dużo więcej niż tylko swoboda poruszania się w cyfrowym świecie. To umiejętność kreatywnego korzystania z technologii w taki sposób, by tworzyć zupełnie nowe rzeczy. Poprzez zajęcia związane z programowaniem, wykorzystaniem robotów, klocków LEGO i gier logicznych uczymy dzieci nie tylko praktycznego zastosowania technologii, ale przede wszystkim rozwijamy ich kreatywność, umiejętności abstrakcyjnego i logicznego myślenia oraz konstruktywnej współpracy w grupie.